Christophe Deola, a Louis Lator Birtok igazgatója Magyarországon járt! – ifj. Lőrincz György útinaplójából

Christophe Deola a Domaine Louis Latour igazgatója Egerszalókra látogatott, hogy március 12-én a Louis Latour X St. Andrea eseményen bemutathassa a burgundi borvidék legkiválóbb borait. Christophe már két nappal az esemény előtt megérkezett, így lehetőségünk adódott egy kicsit megmutatni neki csodálatos országunk egy szeletét.

Édesapámmal csütörtök délelőtt a reptéren vártuk őt, majd elvittük ebédelni Magyarország egyik legjobb – a Michelin Guide által is ajánlott – éttermébe a St.Andrea Restaurantba!

Elegáns, kifinomult ízek fantasztikus környezetben…Lizicsár Miklós étteremvezető, Kollár Endre séf és csapata már az első napon elég magasra tették a mércét. Hálásan köszönjük nekik a szívélyes vendéglátást!

Délután Christophe elfoglalta a szállását Egerszalókon a Villa-Cuvée – ben, amely bortematikájú hely lévén tökéletes választásnak bizonyult. Ezután megmutattuk neki a pincénket és tartottunk egy 2021-es évjárat betekintő hordókóstolót! Este az egerszalóki Piroska étteremben vacsoráztunk, ahol hagyományos, hazai ízekkel és családias hangulattal vártak bennünket.

Szerettük volna izgalmassá tenni az itt tartózkodását és emlékezetes élményeket gyűjteni közösen, így kitaláltuk, hogy megmutatjuk neki Magyarország legismertebb fehérboros borvidékét, Tokajt is.

Péntek reggel útra keltünk Mádra, ahol egy csodálatos napot töltöttünk az ország egyik legjobb pincészetében a Szepsy Birtokon! Lehetőségünk volt az idősebb és az ifjabb Szepsy Istvánnal is találkozni, beszélgetni, amely mindig felemelő és inspiráló élmény, meg persze hatalmas boldogság!

Kimentünk a legendás Úrágya, Urbán és Szent Tamás dűlőkbe is, ahol a szőlőültetvényeken végignézve már az első pillanatban szembeötlik a hihetetlen tudatosság és precizitás, aminek csak egy szelete a saját furmint klónszelekciójuk. A legmagasabb minőségű furmint változatot keresik, amely valószínűleg még több generáción keresztül tart majd!

Ezután izgalmasnál izgalmasabb dűlős tételeket kóstoltunk a 2017-es évjaratból, amelynek a végén még a parcella szelektált Szent Tamás 46 boruk is a poharunkba került. A 2016-os Szamorodni és a 2011-es 6 puttonyos Aszú pedig az egész napra feltették a koronát. Ezután Szepsy István meghívott minket az Első Mádi Borházba ebédelni, ahol a sokszínű fogások mellé a Tokaji borvidék legfinomabb tételeit kóstolhattuk meg. Hatalmas élmény volt a Szepsy család tolmácsolásában ez a nap, amiről Christophe is hálásan és elégedetten nyilatkozott!

Visszatérve Egerszalókra az Egri Borműhely által küldött Egri Csillag, Egri Bikavér Superior és Grand Superior borokkal mutattuk be Christophe-nak, hogy hol tart most az egri borvidék. Tetszettek neki a borok és pozitívumként emelte ki, hogy mindegyik bor tiszta, hibátlan volt, mert még a bordeaux-i borok között is találni billegő tételeket, ha sokat kóstol egymás mellett az ember. Elmondta, hogy vannak hasonlóságok a borok között, ami abszolút jó és az idősebb tételek is rendkívül finomak voltak, amely nagy fegyvertény. Ezután Eger egyik kiváló éttermében a Macok bisztróban vacsoráztunk közösen.

Szombaton délelőtt körbevittem a St.Andrea dűlőiben, majd végül felmentünk a Szűz Mária szoborhoz is a Nagy-Eged-hegyre! Christophe-nak a lélegzete is elállt a csodálatos látványtól és elmondta, hogy ránézésre sem lehet semelyik másik dűlővel összehasonlítani ezt a termőhelyet!

Ezután már csak egy gyors ebédre volt időnk a Louis Latour X St. Andrea est kezdete előtt. A belvárosban lévő Depresso étteremre esett a választásunk, amely egy izgalmas gasztronómiai hely Eger kiváló éttermeinek sorában. Délután pihentünk egy keveset, majd elérkezett a várva várt exkluzív borest, amely nagyszerűen sikerült!

Ez a pár nap és a rendkívüli este is bekerül a St.Andrea történelmébe és még nagyon sokáig fogjuk hálával telt szívvel emlegetni.